Friday, January 21, 2011

kisah sewaktu tadika

Sewaktu kecik2 dulu.biasela standard umo 5 tahun dah start masuk tadika.mase tu baru nak belajar ABC. Nama tadika aku dulu TADIKA SEMPURNA .haaa best tak nama nya..sgt sempurna tadika tu..mcm2 ragam setiap murid..seingat aku dulu, aku ade seorang kawan lelaki yang aku gelar dia MR BEAN. real beb muka dia pun ala2 MR BEAN tau..dia ni funny sgt..salu men keja2..yg specialnye dia ni suke jual pemadam yang petak tu, yg ade gmbar kartun..huhu..tapi dgn aku dia tak jual..dia bagi free je..haha..ak ske dial no umah die..saje nak ckp ngn dia.. ak ckp pun semuanye tipu belaka..yg ak ingt ak ckp gini"hello..eh..saya ada kt belakang umah awk!..dia pun ckp"yeke..mana awk"haha..padahal aku men2 je..die ni smpai cari ak kt belakang umah die..pastu baru die ckp "eh awk tipu ae"ha! tu je ak igt..die mmg boy yg baik hati..
sorry la kwn..tak igt nama sebenar kaw..haha


then ade lagi sorang budak ni..gurl..mmg tak ingt la nama dia..die ni agk manja la..rambut ikat tocang belakang..gurl ni salu ngadu kt my father yg ak n twin ak selalu bergaduh..arrghh..mmg mase tu geram jgk la..haha..ak jeling je kt dia..anyway gurl ni baik jgk...salu men n talk2 ngn ak.


yg plg best kan..ade akk india ni..maybe ank teacher kt situ..baik sgt2 pd ak..dia salu teman ak sampai papa aku dtg jemput aku.yelah..papa kn busy..kdg smpai sejam tunggu tau..pada satu hari tu akk tu watkn ak TANG LONG..sweet nye akk tu bg kt aku then die suruh simpan..hihi..tapi skrg ni ak tak tahu la bende tu kt ne..dah hilang..sorry..apepun akk tu mmg best.


perkara yang paling sengal yg pena aku wat mase tadika adalah masa aku dimarahi..hihi..ceritanya, cg S tgh sibuk tanda buku murid2..then die panggil nama sorang suh amik buku yg dah ditanda..mase tu ak nak balik ke tmpt duduk ak lps amik buku tu..then ade satu buku kwn ak ni ter jatuh. aku dgn selamber dek aku pijak buku tu..tak tahu la nape aku ni.pdhl ak nmpk buku tu..aku sengaja wat cmtu..pastu apa lagi.. cg S tu menjerit sound kt ak"HEI..AWK TAK NMPK KE BUKU TU!!SUKA HATI JE PIJAK"tak pasal2 kene bebel..ak apa lagi..terkejut,malu,...lalala..haha


satu hari ni kls ak ade wat biskut.biskut tu teacher ak yg buat ramai2..best sgt time tu.biskut tu ade muka smily..opcuz comel kn..panas2 lagi..kteorg ni bdk2 tgk jela cg2 buat..mmg comel la biskut tu..tq my teacher..punya excited ak nak tunjuk kt parent ak..last2 aku mkn smpai habis sbb comel sgt biskut tu n sedap!


biasenya setiap hari jumaat kiteorg kene pkai tshirt sukan..adela sorang mamat ni salu lupa..sian jgk asik kene tgur je ngn teacher.mase tu ade sesi bergambar so opcuz la nak semua sama kn..sib baik ade baju lebih kt tadika tu..dia tukalah dekat situ jgk..haha..bdk2 apa tahu malu..then clik..hihi..


waktu kls matematik..yelah ak ni bab kira2 kureng sket..teacher ckpla sape tak tahu boleh tanye..then ak ape ag setiap satu jwpn ak angkat tngn tanye..kdg2 tu smpai ak ade tiru gaya hair gurl ni sbb teacher asik layan die je..bile ak tiru gaye die baru cg tu lyn..pelik




itulah cerita yg tak pernah ak lupa sampai skrg ni..

1 comment: